Suma podjazdów to 20799 metrów.

sesja foto w czasie jazdy w terenie

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 28.05.2012 | Komentarze 0

trasa po kieleckim kompleksie leśnym zwanym stadionem leśnym oraz niezwykle uroczym terenie Karczówki, gdzie znajduje się zabytkowy Klasztor.
Karczówka jest utworzonym w 1953 roku rezerwatem krajobrazowym, częściowym znajdującym się w południowo - zachodniej części Kielc. Jego powierzchnia wynosi 26, 55 ha i obejmuje wzgórze Karczówka o wysokości 340 m n.p.m. Do rezerwatu nie zalicza się jednak część północnego stoku, który należy do księży Pallotynów oraz wierzchołek wzgórza, na którym znajdują się kościół św. Karola Boromeusza oraz klasztor pobernardyński. Wzgórze Karczówka zbudowane jest głównie z wapieni dewonu środkowego i górnego, w których występują rudy ołowiu, będące dawniej eksploatowane systemem szparowym.Rezerwat Karczówka upiększa bujna roślinność i gęsty las bogaty w sosny, buki brzozy, jak również sasanki, bluszcze, storczyki.

Przyjemnie było zaszyć się w pachnącym lesie i trafić znów na kolejne wyznaczone trasy maratonu Świętokrzyskiej Ligi Rowerowej.Szkoda tylko, że na Karczówce jeden z ciekawszych czerwonych szlaków był tak zarośnięty, że niekiedy niemal nie widziałam przed sobą drogi, a krzaki raz po raz chłostały mnie po twarzy i nogach :).Na jednym z wzniesień trafiłam na ciekawy pomnik, który zresztą już kiedyś widziałam, postawiony w 53 rocznicę powstańców styczniowych.
Ta samotna jazda po lesie dała mi możliwość zrobienia paru zdjęć, które dawniej lubiłam pstrykać.

Uwielbiam jak światło słoneczne przebija się przez konary i pnie drzew :)

A to już na skraju rezerwatu na Karczówce: